Risipesc doar ceea ce Pretuiesc



Ah, as manca o salata cu piept de curcan, pere si nuci. Am devenit regina salatelor si zilnic descopar cele mai ciudate combinatii. Geniale, de altfel. Le-am descoperit prin intermediul lor, celor de la www.retete-slabit.net care m-au ajutat foarte mult. As sta tolanita (desi nu-mi place cuvantul asta) in canapeaua unei terase si din boxe s-ar auzi "nu am chef azi". Si as rade "da, stiu... mi-o tot spui". Ar merge si o cola zero cu gheata si un expresso dublu. Triplu, chiar. Nu de alta, dar ultimul pahar de vin l-am baut acum 8 ore... Si pe urmatorul intentionez sa-l beau peste alte 8 ore... In timp ce o sa-mi pun iar costumul de baie intr-un bagaj si o sa probez o rochita transparenta, ca dorintele mele. Si o sa astept sa se faca dimineata, ca sa pot pleca din nou... "I am good at walking away. Rejection teaches you how to reject". Mama rade si-mi spune ca sunt "fiica risipitoare". Si eu rad cu pofta si o tachinez "odata taiati, lasati copacii sa-si urmeze soarta, nu incercati sa-i duceti inapoi, in padure". Tata adora cand o tachinez pe mama si ii raspunde "bai, risipitoare, dar desteapta". Nu risipesc nimic din ceea ce nu pretuiesc. Nici macar timpul. Mai ales timpul. Mi-e ciuda doar ca timpul e un fugar. Dar ma multumesc sa gonim impreuna. Si tot ii promit ca o sa ma opresc, cu fiecare vara care trece.
"Chiar si marea, in nemarginirea ei, ajunge sa se linisteasca". Dar nu ii sta bine doar asa. Oricine poate naviga atunci cand marea este calma. Si cu fiecare toamna care vine, tanjesc dupa un copilot. De vreme rea. De cursa lunga. Cu viata... "In septembrie, pepenii nu mai sunt buni, dar iti jur ca am sa caut unii sa-ti placa! Si daca are sa-ti treaca foamea, am sa-ti pun o tigara buna în tigaretul de chihlimbar, am sa-ti aduc taciunele in palma, sa aprinzi. Si in fumul albastru al tigarii tale, am sa descopar visele mele cele mai frumoase. Hai inapoi! Daca n-o sa-ti placa tigara, am sa-ti aduc o narghilea, sa fumezi dimineata pâna seara, in varful patului, ca sultanii. Si daca dupa ce fumezi are sa-ti fie somn, am sa-ti cant incet un cantec pe care nu l-ai auzit niciodata, nu-l stiu inca, dar il simt in inima mea. Si daca dupa ce ai sa te trezesti are sa-ti fie frig, am sa-ti iau mainile intr-ale mele si am sa le incalzesc cu rasuflarea mea. Si daca are sa-ti fie dor de mine, am sa-mi lepad vesmintele si am sa ma lipesc de tine, atat de cuminte sau de nebuna, cat ai sa vrei tu...". Fiul risipitor, autor Radu Tudoran. Privirea marii linisteste. Mai ales sufletele furtunoase. De-aia ma reintorc la ea atat de des. Tarziu am inteles insa ca marea nu le aduce rasplati celor prea doritori. Atunci cand astepti un dar din partea marii , trebuie sa ramai golit de ganduri, dechis catre exterior, simplu ca si o plaja.